Informačný systém pre železničné vlečky ISŽV je určený pre prevádzkovateľov všetkých typov koľajových vlečiek. Jeho úlohou je evidovanie všetkých informácii o manipuláciach s vozňami s cieľom poskytnutia komplexnej informácie za účelom zabezpečenia prepravy tovaru po železnici vrátane účtovného spracovania faktúr, údržby a opráv vozňov.
ISŽV slúži vlastníkovi vlečky v prvom rade na zber a prezentáciu informácií o príchode a odchode vozňov do podniku, o opravách a údržbe vozňov ako aj iných dôležitých údajov o vozňoch. Informačný systém (IS) umožňuje tlačiť všetky doklady potrebné pre prepravu vozňov po železnici vrátane nákladných listov. Jeho súčasťou sú moduly na spracovanie vážnych súborov, faktúr za prepravu, faktúr za opravy v obehu a prípravu údajov na colné spracovanie pre zahraničnú prepravu v rámci aj mimo štátov EÚ. Systém poskytuje alfanumerické aj grafické informácie o rozmiestnení vozňov na koľajisku.
Tlač prepravných dokumentov k vozňom je vykonávaná z IS ihneď pri expedícií vozňa na prepravu, alebo zo zoznamu výberom jedného alebo viacerých vozňov. Automaticky po expedícii vozňa sú z IS tlačené nákladné listy a vozňové nálepky, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou pre prepravu vozňa po železnici. Funkcie pre tlač ostatných prepravných dokumentov napr. spoločný nákladný list, výkaz vozňov a iné prílohy, ktoré sa menia s druhom prepravovaného tovaru, sú volané stlačením tlačidla v obrazovke IS. Okrem nákladných listov, kde sa údaje o vozni zapisujú do tlačív ŽSR, IS generuje ostatné formuláre v okamihu tlače údajov.
Cez modul komunikácie s externým systémom EMCS(Excise Movement and Control System) je odvzdanie vozňa na prepravu ŽSR zaevidované do celoeurópskeho elektronického systému na monitorovanie pohybu tovarov podliehajúcich spotrebným daniam medzi členskými krajinami Európskej únie.
Informačný systém železničnej vlečky môže byť realizovaný
Tlačové zostavy má užívateľ k dispozícii buď v aplikácii infromačného systému v prípade riešení klient/server a aplikačného servra Oracle Weblogic, alebo ako množinu intranetových reportov, ktoré môžu byť zaradené do ponuky priamo v podnikovom intranete. Údaje zobrazené intranetovými reportami je možné exportovať do súborov XLS. V oboch prípadoch sú údaje do tlačových zostáv vyberané dynamicky podľa výberových kritérii zadaných užívateľom.
Základné riešenie konfigurácie IS obsahuje funkcionalitu popísanú v kapitole ‘Hlavné funkcie IS’ s výnimkou elektronickej výmeny údajov s inými informačnými systémami a obmedzenou tlačou zostáv. Tlač nákladných listov je súčasťou základného riešenia. Základné riešenie môže byť inštalované na jednom PC spĺňajúcom potrebn0 SW a HW požiadavky.
Komplexné riešenie konfigurácie IS obsahuje funkcionalitu základného riešenia upravenú podľa špecifických potrieb prevádzky na základe analýzy u zákazníka vrátane úpravy rozhraní a preklopenia údajov doplnenú o ďalšie moduly napr. modul komunikácie s interným systémom SAP pre účtovné spracovanie, alebo modul pre komunikáciu s externým systémom EMCS(Excise Movement and Control System) - celoeurópsky elektronický systém na monitorovanie pohybu tovarov podliehajúcich spotrebným daniam medzi členskými krajinami Európskej únie.